7 اقدام ضروري پس از بوتاكس دور چشم چيست؟

ارائه خدمات پوست و مو و زيبايي و ليزر و ليفت نخ

7 اقدام ضروري پس از بوتاكس دور چشم چيست؟

۳ بازديد

بوتاكس دور چشم يكي از تكنيك‌هاي زيبايي رايج در سراسر جهان مي‌باشد و سالانه هزاران نفر براي انجام آن به كلينيك‌هاي زيبايي مراجعه مي‌كنند. در اين مقاله قصد داريم تا ضمن معرّفي اين تكنيك و ويژگي‌هاي آن، اطّلاعاتي را در رابطه با مراقبت‌هاي پس از انجام اين فرايند زيبايي را به شما عزيزان ارائه دهيم.

بوتاكس دور چشم

بوتاكس دور چشم چيست؟

بوتاكس دور چشم يكي از تكنيك‌هاي زيبايي رايج براي از بين بردن چين و چروك‌هاي اطراف چشم و افزايش زيبايي صورت مي‌باشد و از بازده بسيار بالايي نسبت به ساير فرايندهاي زيبايي برخوردار است. در اين تكنيك، پزشك متخصص با استفاده از تزريق بوتاكس به نواحي اطراف چشم موجب از بين رفت مشكلاتي همچون: چين و چروك‌هاي پنجه كلاغي، خطوط زير چشم و گودي زير چشم مي‌شود و طراوت و شادابي پوست اين ناحيه را افزايش مي‌‌دهد.

بوتاكس تزريق شده به پوست اين ناحيه با تاثير بر سلول‌هاي عصبي موجب فلجي موقّت عضلات  و از بين رفتن چين و چروك‌هاي پوست مي‌گردد. بوتاكس دور چشم نسبت به ساير فرايندهاي زيبايي همچون ميكرونيدلينگ و مزوتراپي از بازده بسيار بالاتري برخوردار است و نتايج حاصل از آن در كوتاه مدّت قابل رويت هستند و نيازي به انجام جلسات درماني متعدد براي مشاهده‌ي نتايج اوّليه وجود ندارد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد ميكرونيدلينگ دور چشم به مقاله ي "مهم ترين نكات ميكرونيدلينگ دور چشم" در همين سايت مراجعه كنيد.

چه مراقبت‌هايي را بايد بعد از بوتاكس دور چشم انجام دهيم؟

 بوتاكس دور چشم همچون ساير فرايندهاي زيبايي به مراقبتهاي خاصي نياز دارد تا بازده كلّي و ميزان ماندگاري آن دچار كاهش نشود. در اين قسمت قصد داريم تا تعدادي از مراقبت‌هاي ضروري پس از اين فرايند زيبايي را به شما عزيزان معرّفي نماييم.

1-پس از انجام بوتاكس دور چشم دراز نكشيد:

تزريق بوتاكس به پوست از حسّاسيت بسيار بالايي برخوردار است و به همين دليل است كه شما پس از بوتاكس دور چشم نبايد دراز بكشيد زيرا اين كار مي‌تواند احتمال حركت بوتاكس در زير پوست را افزايش دهد و ضمن كاهش بازده اين روش، مشكلات متعددي را نيز براي شما ايجاد نمايد. متخصصين زيبايي توصيه كرده‌اند كه پس از انجام اين تكنيك به مدّت 4 ساعت از دراز كشيدن خودداري نماييد تا احتمال وقوع عوارض جانبي كاهش يابد و بازده كلّي اين روش دستخوش تغيير نشود.

2-پس از بوتاكس دور چشم از ماساژ ناحيه تزريق خودداري كنيد:

پرهيز از فشار دادن و ماساژ ناحيه تزريق بوتاكس از ديگر توصيه‌هاي مهم پزشكان به زيباجويان مي‌باشد و رعايت اين مورد مي‌‌تواند بازده كلّي بوتاكس دور چشم را به ميزان قابل توجّهي افزايش دهد. ماساژ ناحيه تزريق احتمال پخش شدن بوتاكس در زير پوست و احتمال وقوع مشكلاتي همچون افتادگي پلك و فلج شدن ماهيچه‌هاي صورت را افزايش مي‌دهد و مي‌تواند زيبايي شما را با خطراتي جدّي و گاهاً جبران ناپذير مواجه نمايد.

بوتاكس دور چشم

3-پس از بوتاكس دور چشم از مصرف داروهاي ضد التهاب پرهيز نماييد:

قرمزي و تورّم جزو عوارض جانبي بوتاكس دور چشم محسوب مي‌شوند و در حالت عادّي بدون مداخله‌ي پزشكي پس از گذشت 24 ساعت از بين مي‌روند. با اين حال، برخي از زيباجويان تحمّل درد ناشي از تزريق و التهاب پوست صورت خود را ندارند و با مصرف داروهايي همچون: ايبوپروفن و ايندومتاسين قصد دارند تا شدّت علائم ذكر شده كاهش دهند. با اين حال، شما بايد به اين نكته توجّه داشته باشيد كه مصرف داروهاي ضد التهاب ضمن طولاني‌تر كردن دوره‌ي نقاهت شما، مي‌تواند كبودي و خونريزي‌هاي غير قابل كنترل را براي شما به همراه داشته باشد.

بنابراين، به شما توصيه مي‌كنيم كه پس از انجام اين تكنيك به شدّت از مصرف اين داروها خودداري نماييد تا احتمال بروز مشكلات ذكر شده كاهش يابد و بازده كلّي بوتاكس دور چشم تحت تاثير مواردي همچون كبودي ناحيه تزريق قرار نگيرد. كمپرس آب سرد بهترين و در دسترس‌ترين گزينه براي مقابله با قرمزي و تورّم ناحيه تزريق محسوب مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از آن به بهترين شكل ممكن دوره نقاهت خود را سپري نماييد.

4-حمام گرفتن را به 24 ساعت بعد از بوتاكس دور چشم موكول نماييد:

اين مورد يكي از نكات كم‌تر اشاره شده در رابطه با مراقبت‌هاي بعد از انجام بوتاكس دور چشم مي‌باشد و مي‌‌تواند ميزان ماندگاري و بازده اين تكنيك را تحت تاثير قرار دهد. دوش گرفتن پس از انجام اين فرايند زيبايي موجب افزايش نفوذپذيري پوست صورت و بافت‌هاي آن مي‌شود و احتمال پخش شدن و حركت بوتاكس در زير پوست شما را به ميزان فراواني افزايش مي‌دهد. با اين حال، پس از گذشت 24 ساعت از تزريق بوتاكس قسمت عمده‌اي از بوتاكس تزريق شده جذب پوست مي‌شود و مشكلي براي استحمام كردن پس از گذشت اين زمان وجود ندارد و بازده كلّي اين رو دچار كاهش نخواهد شد.

بوتاكس دور چشم

5-از انجام ورزش‌هاي سنگين خودداري نماييد:

ورزش كردن يكي ديگر از مواردي است كه انجام آن در 24 ساعت اوّل پس از درمان ممنوع شده است. ورزش كردن ضمن ايجاد ارتعاشات و حركات مختلف در محل تزريق، باعث افزايش نفوذپذيري بافت پوست مي‌شود و احتمال حركت كردن بوتاكس را به ميزان قابل توجّهي افزايش مي‌دهد. همچنين، بهتر است كه شما پس از تزريق بوتاكس ورزش كردن را ادامه ندهيد زيرا اين فرايند باعث افزايش متابوليسم بدن مي‌شود و ميزان ماندگاري بوتاكس تزريق شده را كاهش خواهد داد. بنابراين، شما مي‌توانيد با رعايت اين مورد موجب افزايش بازده و عمر مفيد اين تكنيك زيبايي شويد و از مزاياي آن در طولاني مدّت بهره‌مند گرديد.

6-پس از بوتاكس دور چشم از مصرف الكل و دخانيات پرهيز نماييد:

مصرف  الكل و دخانيات پس از درمان مي‌توانند ضمن افزايش دوره‌ي نقاهت اين فرايند زيبايي و افزايش ميزان التهاب محل تزريق، موجب وارد شدن آسيب‌هايي جدّي به پوست شما شوند و بازده كلّي اين روش را به ميزان فراواني دچار كاهش نمايند. بنابراين، بهتر است تا 24 ساعت پس از تزريق بوتاكس از مصرف الكل و دخانيات پرهيز كنيد تا با مشكلات ذكر شده مواجه نشويد.

بوتاكس دور چشم

7-از كرم‌هاي دور چشم بيشتر استفاده كنيد:

استفاده از كرم‌هاي دور چشم روش مناسبي براي محافظت از پوست اين نواحي مي‌باشد و شما مي‌‌توانيد با استفاده مداوم از اين كرم‌ها پس از درمان ميزان ماندگاري اين تكنيك را افزايش دهيد. اين كرم‌ها ضمن محافظت از پوست شما در برابر نور خورشيد كه يكي از عوامل كاهش عمر مفيد بوتاكس محسوب مي‌شود، با افزايش آب ميان بافتي سلول‌هاي پوست، طراوت و شادابي بيشتري را براي پوست نواحي اطراف چشم شما به همراه خواهند داشت و استفاده‌ي مداوم از آن‌‌ها مي‌تواند نتايج بسيار خارق‌العادّه‌اي را براي شما به همراه داشته باشد.

اميدوارم از مطالب ارائه شده نهايت استفاده را ببريد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد بوتاكس دور چشم و انجام مشاوره رايگان به كلينيك تخصصي پوست و مو و زيبايي دكتر مسعود جعفري مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.